ΕΡΓΑΣΙΑ 6Η-ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 

 
Alison Saar | Washtub Blues, 2000



ΒΛΕΠΩ-ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ-ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ-ΔΙΕΡΩΤΩΜΑΙ

Mοτίβο για την εξερεύνηση αυτού του έργου τέχνης

Bασικά ερωτήματα:
Τι βλέπεις;
Τι σκέφτεσαι γι’ αυτό που βλέπεις;
Τι είναι αυτό που σε κάνει να αναρωτιέσαι;

 
Ζητάμε από τους μαθητές μας να παρατηρήσουν αυτό το έργο τέχνης. Για αρχή τους ρωτάμε αν έχουν ξαναδεί αυτό το έργο τέχνης κι αν γνωρίζουν ποιος είναι ο δημιουργός του (στην αρχή θα αποκρύψουμε τα στοιχεία προέλευσης του έργου κι έπειτα θα τους μιλήσουμε γι' αυτά). Στη συνέχεια τους ρωτάμε  «τι νομίζουν ότι θα μπορούσε να ακολουθήσει» ή «σε τι θα μπορούσε να τους οδηγήσει αυτή τους η παρατήρηση». Τους ενθαρρύνουμε να υποστηρίξουν την ερμηνεία τους με λογικά επιχειρήματα. Τους ζητάμε να σκεφτούν «τι είναι αυτό που μας κάνει να απορούμε και να αναρωτιόμαστε για ένα τέτοιο έργο τέχνης». Τέλος, μια ενδιαφέρουσα ερώτηση θα ήταν αν στη σημερινή εποχή δεχόμαστε κι εμείς κάποιου είδους παρακολούθηση (συμβαίνει μέσω των εφαρμογών του διαδίκτυο).

Μέσω της επίδειξης αυτού του έργου τέχνης, αρχικά η/ο δάσκαλος/α θα εκμαιεύσει τις γνώσεις των μαθητών του για το έργο και τις σκέψεις γύρω από αυτό. Ακόμα, οι μαθητές θα αναπτύξουν την φαντασία τους, θα εξασκηθούν στην διατύπωση επιχειρημάτων, θα εξασκήσουν την κριτική τους ικανότητα και φυσικά θα αποκτήσουν νέες γνώσεις για την τέχνη αλλά και για το θέμα της ελεύθερης ζωής χωρίς επιβολές, παρακολουθήσεις των απλών πολιτών και εγκλωβισμούς στην καθημερινότητά μας (βάσει του βιβλίου "Τα μαγικά μαξιλάρια" του Ευγένιου Τριβιζά).















Σχόλια